ADÉLA KNIEZKOVÁ: Mým cílem je naučit lidi myslet jinak

31. 10. 2019

O Adéle je známé, že má výborný odhad na lidi. Je manažerkou a ve finančně poradenské společnosti Partners se mimo jiné zaměřuje na výběr nových lidí, kteří souzní s podnikatelskou strategií firmy. Používá při výběru nějaké speciální postupy, nebo dává na intuici? A proč se zaměřuje na mladé lidi bez závazků?

ADÉLA KNIEZKOVÁ: Mým cílem je naučit lidi myslet jinak

Podnikáte ve finančním poradenství. Co konkrétně v Partners děláte?
Kompetencí mám hned několik. Přes výběr, vedení a výchovu nových osobností a budoucích manažerů, až po klientskou péči o mé stávající klienty. Cíl je vždy stejný, naučit lidi myslet jinak. Plánovat své finance, či svou kariéru.

Jak jste se k tomuto podnikání dostala?
Moje cesta do světa financí byla zajímavá. Prvně jsem slyšela o společnosti Partners už v roce 2014 od mého bývalého partnera, ale tehdy to nedopadlo. Po druhé to již bylo úspěšné. Do firmy jsem se doslova pozvala sama.

A proč jste si vybrala zrovna tento obor?
Finance tady vždycky byly, jsou a budou. Je to úžasný obor, který spojuje všechny ostatní. Mám vystudovanou ekonomiku. Když se na to ovšem podívám z dlouhodobého hlediska, není to o oboru, ale o náplni práce. Vždy jsem byla velmi komunikativní člověk, který potřebuje být mezi lidmi. Práce s lidmi u mě tedy byla jasná volba.

Jak vypadá váš pracovní týden?
Pondělky mám cílené na práci s týmem. Individuálně si dáváme zpětnou vazbu na fungování a plánujeme, jak to udělat ještě lépe a jak se dál posouvat. Úterky a středy mám zaměřeny primárně na náborové schůzky. Aktuálně totiž Partners otevírá další nové zázemí v Ostravě a Frýdku-Místku. Tudíž je potřeba potkat se s co největším počtem lidí, abychom našli ty správné. Ve čtvrtek a pátek máme týmové a klientské aktivity. Víkendy pak ladím podle aktuální potřeby. Většinou mám vzdělávání, školím, nebo vypínám nějakým výletem s mými přáteli či rodinou.

Díky podnikání si můžete svůj čas v podstatě řídit sama, je to tak?
Ano, podnikání je nádherné v tom, že si můžu naplánovat přesně co a jak chci v rámci mého „časoprostoru". Samozřejmě mám obří zodpovědnost za firmu a každého svého obchodního partnera. V současné době se snažím jet na maximum. Jsem schopná fungovat 24 hodin, sedm dní v týdnu. Někteří si to možná nedovedou představit, nicméně já to mám se svojí prací naopak. Dobíjí mě, miluju ji. A ano, i tak 90 % veškeré náplně neberu jako práci, ale jako poslání a mé DNA.

Prý jste velice úspěšná v hledání lidí do týmu. Máte na to svůj postup?
Žádnou převratnou novinku nebo zaručený recept na úspěch nemám. Dělám to, co mě baví. A dělám to ve velkém počtu. Jednoduše, když něco milujete jde to vidět. A na základě nadšení, energie a „drajvu“ získáte ty správné, které myšlenka zaujme. Co si budeme povídat, kolik lidí kolem vás miluje svou práci? Já ano. A mí parťáci taky. Jakožto manažer, jsem zodpovědná za růst firmy, tedy hledání nových osobností. Postup je jasný - během krátké doby poznat co největší počet lidí. Zároveň největší slabinou je vždy lenost, se kterou bojuji jako každý jiný (smích).

Podle všeho máte tedy dobrý odhad na lidi. Je to něco, co jste se naučila nebo spoléháte na svou intuici?
Ano, myslím že odhad na lidi opravdu mám. Jednoduše jsem obchodník, a správně položenými otázkami během pár minut poznám, kdo naproti mě sedí. Zároveň však výjimky vyvrací tato má pravidla. Často se stane, že člověk, o kterém si řeknu, že je skvělý, se do týmu nedostane a naopak. V některých věcech jednoduše spoléhám na intuici.

Dáváte u lidí na první dojem?
Kdysi ano. Dnes ne. První dojem je pro mě důležitý, ale na 100 % na něj nedám. Často se totiž stalo, že jsem se zklamala. Ano jsou věci, které mě hned "ťuknou" a vím, že to nepůjde. Naopak je pro mě důležité člověka poznat více. Proto děláme tzv. druhé výběrové kolo. A to s cílem právě poznat o jakého člověka jde. Mým primárním pravidlem je - s kým jsi, tím jsi.

Jaké vlastnosti musí mít člověk, aby zapadl k vám do týmu?
Pozitivní, cílevědomý, mladý člověk bez závazků, který má nadhled nad životem a selský rozum. Zkrátka musí chtít od života víc. Zároveň si vždy musím umět představit jít s ním na víno a nenudit se.

Takže berete své kolegy v týmu zároveň i jako přátele nebo vztahy na pracovišti udržujete pouze na profesní úrovni?
Ano jsou to mí přátelé. Jsem vztahový člověk. Neumím rozdělit byznys a soukromý život. Tým je pro mě moje druhá rodina. Jednu mám doma - ta mi dala život a naučila životní hodnoty, které dnes mám. Druhá rodina jsou Partners. Ta mě naučila život žít a dala jedinečnou příležitost. Své kolegy (obchodní partery) beru jako rovnocenné hráče.

A proč se zaměřujete vyloženě na mladé bez závazků?
Jednoduše jsem si tuto cestu vybrala. Tuhle příležitost chci dávat mladým lidem, stejně tak jako jsem jí jednou dostala já. Má to hned několik výhod - nemáme závazky, máme plno energie a kolem sebe plno dalších mladých. Vnímám však i nevýhody. Mladí nemají praxi, mnohdy nikdy nepracovali, vše se musí naučit. Mnohdy jsou mladí lidé zároveň nevytrvalí, vše chtějí hned a mnohdy si neumí udělat o věci vlastní názor. O to více je to zajímavější

Když přijmete nováčka do týmu, jak probíhá jeho adaptace?
Před startem probíhají workshopy složené ze tří setkání a jedna víkendová akce. Tento systém už máme tak vyladěný, že se nováček prakticky stihne adaptovat před samotným startem ve firmě. Samozřejmě následně je to o denním kontaktu se mnou či garantem (člověkem, který ho má na starosti). Zároveň minimálně jednou týdně máme mimopracovní akce - bowling, pivo, kino, společné výlety apod.

Vyjmenujte tři rady, které jste v životě dostala, a které vás posunuly dál.

  1. Hrdí, když se vítězí, věrní, když se nedaří.
  2. Buď vítězím, nebo se učím.
  3. Když něco opravdu chceš, celý vesmír se spojí, abys to mohl uskutečnit.

Zdroj: Marianne.cz

2

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies.

Následující volbou souhlasíte s využíváním cookies a použití údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy.

Personalizaci a cílenou reklamu si můžete kdykoliv vypnout nebo upravit.

Více informací zde