Krize jako šance na novou kariéru

28. 5. 2020

Stanislava Lišková vlastní bankovní a poradenskou pobočku Partners market. Jak aktuální situace zasáhla tento obor a proč je dobré mít finančního poradce?

Krize jako šance na novou kariéru

Jak vypadá váš pracovní den?
Ať už je, či není pandemie, moje pracovní dny mají pevný, opakující se řád. Už dnes tedy vím, co budu dělat třeba v pondělí za dva měsíce. V současnosti se navíc snažím skloubit práci a rodinu. Přeorientovat se na on-line, a navrch doma zvládnout výuku se dvěma školáky prvního stupně není snadné. Pokud jsem dřív pracovala cca 8 až 10 hodin denně, tak teď je to 12 až 14 hodin.

Jak zvládáte skloubit práci s domácí výukou?
Těžce. Pořád mám pocit, že to ještě není ono. Obzvlášť teď je to extrém. Pokouším se přežít a nezbláznit se.

Zdá se, že se vám to daří. Vedete úspěšnou pobočku firmy Partners. Jakou radu byste dala ženám, které budují kariéru a zároveň mají malé děti?
Dobře plánujte svůj čas, buďte organizovaná a systematická, abyste byla co nejvíce efektivní. Protože organizovanost budete opravdu hodně potřebovat. Také šetřete svým časem, delegujte. A to nejen v práci, ale i doma. Ušetřený čas můžete věnovat rodině. A nezapomínejte ani na čas jen sama pro sebe.

Jak jste se dostala k finančnímu poradenství?
Do světa financí mě přivedl můj spolužák z vysoké školy. V té době jsem dělala postgraduální studium a kariéru zvažovala spíše na akademické půdě. Vybavuji si, jak jsem si řekla, že dám finančnímu poradenství šest měsíců, abych zjistila, zda je to pro mě to pravé. Nakonec jsem to ale věděla už za tři měsíce a dnes si neumím představit, že bych dělala něco jiného.

Od roku 2014 jste majitelkou vlastní bankovní a poradenské pobočky. Co obnáší vedení vlastní franšízy?
Na vedení pobočky jsme tři. Já jako výkonná ředitelka a dva spolumajitelé, kdy jedním z nich je můj manžel. Tím, že jsme tři, tak máme mezi sebe rozdělené oblasti vedení pobočky tak, že každý se věnuje tomu, v čem je nejlepší. Vedení franšízy obnáší nepřebernou škálu činností: od stanovení vize, strategie, cesty k jejímu naplnění, přes kariérový řád, systém odměňování, náborové aktivity, vedení lidí na denní bázi, zajištění vzdělávání jak odborného, tak v obchodních dovednostech až po zapracování nových lidí atd. Zásadním úkolem franšízanta (či ředitele), je zajistit pro své lidi práci a dosáhnout spolu s nimi co nejlepších výsledků. A hlavně, celé to musí dávat ekonomicky smysl (aby pobočka byla zisková) a fungovat dlouhodobě udržitelným způsobem, bez velké fluktuace pracovníků.

Co vlastně zajišťuje a nabízí tato franšíza?
Franšíza Partners market je naprosto unikátní koncept, který kombinuje to nejlepší z banky a  finančního poradenství. Když přijdete k nám na pobočku, je to jako byste byli v 50 institucích naráz (v bankách, stavebních spořitelnách, pojišťovnách, penzijních společnostech, investičních společnostech atd.). U nás tedy máte toto vše pod jednou střechou. A nejen to. Základem naší služby je finanční poradenství, resp. finanční plánování. Řešíme s klienty co, kdy, kde a jak udělat, aby si splnily plány a sny, které mají (bydlení, auto, dovolenou, studium dětí, rentu v důchodu atd.). A na to navazuje zprostředkování produktů právě ze všech zmiňovaných finančních oblastí, na které si jen vzpomenete, a to včetně bankovních služeb. Pokud přijdete k nám, už nemusíte chodit nikam jinam.

Jak zasáhla současná situace váš obor?
Máme více práce než kdy dřív. Klienti mají plno otázek, které jim nová situace přinesla a potřebují je s poradcem probrat. Někdo řeší komplikace s prací, s příjmem, další potřebuje jen uklidnit, někdo jiný chce zase využít poklesu trhů jako investiční příležitosti a podobně. Co se týče pobočky, tak máme samozřejmě omezený provoz, podstatná část našich lidí funguje na home office.

U vás tedy nehrozí, že byste museli kvůli nové situaci propouštět zaměstnance?
Naopak, máme nové kariérní příležitosti! V náboru nových lidí jsme v Partners rozhodně nepolevili. Plno velmi šikovných lidí je dnes bez práce, protože pracovali v oboru, který je situací kolem pandemie zasažen nesrovnatelně víc. Tito lidé se ocitli na trhu práce a nyní často zvažují změnu oboru.

Jak podle vás vypadá skutečně dobrý poradce? Co musí umět a jaké má mít vlastnosti?
Profesionalitu a erudici považuji za samozřejmost. Dobrý poradce by měl mít o klienta opravdový zájem. Měl by s ním navázat vztah a porozumět jeho potřebám. Jde o umění klást správné otázky a také o umění naslouchat. Zároveň by poradce měl umět vysvětlit finanční plán, tzn. cestu, která klienta dovede k cíli.

Kdy je dobré mít finančního poradce?
Mezi lidmi stále ještě převládá názor, že finančního poradce potřebuji až tehdy, když něco řeším. Ale tak to není. Mnohem lepší je první schůzka v době, kdy ještě nic neřešíme. Dobrý poradce s vámi totiž probere nejen vaše plány (ať už je máte, nebo ne), ale také vám ukáže, o čem všem byste mohli uvažovat. A to v dostatečném předstihu.

Zdroj: Marianne.cz

0

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies.

Následující volbou souhlasíte s využíváním cookies a použití údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy.

Personalizaci a cílenou reklamu si můžete kdykoliv vypnout nebo upravit.

Více informací zde