Partners marketům se daří a expandují do celé republiky

5. 1. 2018

Před čtyřmi lety začali Partners budovat síť kamenných bankovních a poradenských poboček Partners marketů. Dnes je jich 70, ale vizí společnosti je více než 200 poboček po celé republice. Jaké byly začátky projektu a jak se mu dnes daří, popisuje brněnská franšízantka Stanislava Lišková. Může srovnávat, několik let působila také v síti.

Partners marketům se daří a expandují do celé republiky

Dlouhé roky jste působila úspěšně v klasickém poradenství. Pak jste se rozhodla jít do franšízy a otevřela v Brně bankovní a poradenskou pobočku. Podle čeho jste se rozhodovala?
Projekt Partners marketů představuje zcela unikátní nový koncept. Kombinuje to nejlepší z banky a z finančního poradenství, obojí spojené pod jednou střechou. Myšlenka vznikla jako reakce na dvě věci. Tou první bylo zajištění kvalitního servisu všem klientům bez ohledu na to, zda jejich poradce po čase ještě v oboru je nebo ne. Druhou je fakt, že se odvětví finančního poradenství v posledních letech mění. Především se více profesionalizuje tím, jak vstupují v platnost různé regulace, kdy už poradenství nemůže dělat každý. Ale i klienti se mění. Nespokojí se s málem, více vědí nebo si informace sami ověří a zjistí. Obor směřuje ke specializacím, aby byl pro svou složitost zvládnutelný.

To vše tedy vedlo k myšlence kamenných poboček.
Ano, Partners markety jsou na centrálních místech měst, v centrech, na náměstích, kde jsou dobře vidět. Proto i klient z ulice, který nemá doporučení na dobrého poradce, má možnost získat kvalitní finanční službu pod silnou značkou. Tento další podnikatelský model je velmi úspěšný. To vše už tehdy pochopili můj manžel se svým společníkem a rozhodli se příležitosti využít. Já jsem na market přišla až rok po jeho založení, nejdříve jako odborná výpomoc a dnes ho vedu.

Jaké byly začátky?
Začátky byly náročné jako u každého nového podnikání. Zpětně ale vidím, že jsme měli štěstí na lidi, na náš základní tým, který tvoří jádro naší pobočky a táhne za jeden provaz.

V čem byly naopak při rozjezdu problémy?
Když jsme před lety začínali, jednalo se na trhu o úplně nový franšízový koncept, kterému jsme pomáhali prošlapat cestu. Řadu věcí jsme se tehdy učili za pochodu, ale poradili jsme si. Dnes už je koncept Partners marketů zavedený, vyzkoušený praxí a má připravené fungující postupy, které začínajícím podnikatelům usnadní cestu.

Pomohla vám na začátku nebo i při rozjezdu spolupráce s centrálou a její podpora?
Určitě. Podpora centrály je nenahraditelná, bez ní by všechno bylo nesrovnatelně těžší. Jde nejen o naprosto skvělý servis back-office, IT systémů, aplikací, odborné podpory analytiků, právníků a marketingového oddělení. Ty všechny můžeme využívat stejně jako poradci v síti. Výborná je i podpora zaměřená přímo na franšízový projekt, jako jsou školení, sdílení knowhow, vylepšování procesů, systémů atd.

Jak fungujete nyní?
V současné době patříme do top trojky ze 70 existujících Partners marketů u nás. S klienty řešíme všechno – hypotéky, pojištění i investice a bankovní služby. Klientský kmen rozšiřujeme akvizicí nových klientů, ať už ve spolupráci s realitní kanceláří, formou leadů z webových portálů, příchozích z ulice nebo na základě doporučení od spokojených klientů. Také servisujeme klienty poradců ze sítě a tam máme práce na roky dopředu.

Jak se liší klasické poradenství od práce s klienty na pobočce?
Zásadní rozdíl na pobočce je v tom, že u nás se kolegové specializují na různé oblasti. Ať už jde o oblast neživotního pojištění, hypoték, investic či bankovních služeb. Neznamená to ale, že by rozuměli jen dané jedné oblasti. Každý z nich je schopný přesahu, zvládá komplexní služby a finanční plánování, kdy ale může využít znalostí kolegy, který se na danou oblast specializuje. Skvěle tak funguje synergie knowhow a klient tak dostává velmi kvalitní službu.

Jak funguje spolupráce se sítí a v čem?
Neustále se zlepšuje. Od velmi obtížných začátků, kdy síť vnímala vznik franšíz jako konkurenci, jsme se dostali do fáze, kdy v síti chápou naši přidanou hodnotu a rádi nás na servis využívají. Spoluprací s námi získává poradce buď prostor pro budování manažerské kariéry, anebo možnost věnovat se nové klientele, budování si širšího a kvalitnějšího klientského kmene. Pro jednotlivce to nemusí být vždy reálné. Nutno dodat, že poradci a manažeři v síti mají stále možnost si vybrat a je jejich volbou, zda si vyškolí svého servisního pracovníka, využijí call centrum centrály, anebo nám nasdílí své klienty ke kompletnímu servisu. O odměny se pak dělíme. Začínáme také fungovat jako specializované pracoviště, kdy nás poradci využívají na ty oblasti finančního poradenství, ve kterých ocení podporu právě kvůli vlastní efektivitě. Typicky je to neživotní pojištění a hypotéky.

Daří se vám, plánujete expanzi do Blanska.
Chceme expandovat nejenom do Blanska, kde hledáme člověka, který by chtěl začít podnikat a vést pobočku. V každém větším okresním městě a v jeho okolí si lidé zaslouží finanční službu, která přesahuje možnosti zavedených bankovních, pojišťovacích, úvěrových institucí či stavebních spořitelen. Mít vše pod jednou střechou a s otevírací dobou, kterou běžný člověk potřebuje, je trend doby. Důležité je, aby v každé pobočce potkávali klienti takové pracovníky, kteří jim porozumí a kteří skvělé zvládají své řemeslo.

Jakou osobností by měl být někdo, kdo se chce stát franšízantem?
Z nároků na službu se odráží i charakter franšízanta. Měl by to být všestranný podnikatel, obchodník, který umí hledat příležitosti a využívat je, soutěživý, proklientský, zároveň zodpovědný. Měl by být také inspirativním manažerem pro své kolegy na pobočce. Na rozjezd pobočky potřebuje dostatečnou finanční rezervu. Je toho možná hodně, ale pak mu podnikání bude výborně fungovat.

Zdroj: Profi Poradenství & Finance

0

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies.

Následující volbou souhlasíte s využíváním cookies a použití údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy.

Personalizaci a cílenou reklamu si můžete kdykoliv vypnout nebo upravit.

Více informací zde