Jak si stojí doplňkové služby u povinného ručení? Pojišťovny o řidiče pečují

29. 3. 2018

Zatímco v minulosti značilo pojištění motoristy to, že když měl nehodu nebo poruchu, sám se musel zachránit, sám si vše musel zařídit a zorganizovat a až na konci jeho cesty mu pojišťovna uhradila s tím spojené náklady. Naopak dnes pojišťovny o svého motoristu pečují už i v rámci povinného ručení po všech stránkách.

Jak si stojí doplňkové služby u povinného ručení? Pojišťovny o řidiče pečují

Prolínání krytí rizik mezi povinným a havarijním ručením se nejzřetelněji projevuje u asistenčních služeb. I když v omezených finančních limitech, lze tak dnes už i v povinném ručení běžně vyžadovat pomoc například při defektu pneumatiky, záměny paliva, zabouchnutých klíčích, poškozených zámcích nebo vůbec nepojízdného nebo havarovaného auta.

Asistence může zahrnovat obstarání náhradního vozu, ubytování nebo zajištění návratu. Tím však nabídka u povinného ručení zdaleka nekončí.

K povinnému ručení lze kromě běžných asistenčních služeb získat i další pojištění, jako je pojištění srážky se zvěří či úrazové pojištění pro řidiče i další osoby přepravované ve vozidle, nebo i pojištění pro případ výpadku příjmu po dobu pracovní neschopnosti následkem úrazu při dopravní nehodě a samozřejmě, že i úhrady škody na vlastním vozidle i v případě, kdy je vina na mé straně,“ upřesňuje analytik neživotního pojištění společnosti Partners Zbyněk Kuběj.

Podle něj za stále rozšiřující se nabídkou doplňkových pojištění u povinného ručení nelze vidět pouze nové trendy, ale i tvrdý konkurenční boj. Podle jeho názoru pojišťovny rozšiřují nabídku služeb a pojištění v rámci povinného ručení i z toho důvodu, aby nemusely natolik snižovat cenu, která je dle jeho názoru v Česku hlavním měřítkem „dobrého“ nebo „špatného“ povinného ručení.

Přitom platí, že spolu s růstem mezd i cen nelze letos ani u povinného ručení čekat nic jiného než zdražení. A stejně jako loni nejvíce zaplatí řidiči nákladních vozidel a řidiči osobních aut bez historie.

„Dochází ke zdražování vstupních nákladů na opravu, zvyšují se náklady na odškodnění z újmy na zdraví u povinného ručení, takže pojistné bude muset růst. Platí ale i to, že ti řidiči, které pojišťovny budou chtít získat, to znamená ti, kteří vůbec nebo často nebourají, budou mít povinné ručení zhruba na stejné úrovni,“ vysvětluje analytik Zbyněk Kuběj.

Zdražování lze očekávat nejvíce u řidičů, kteří nemají čistou historii nehod a u nákladních vozidel. Proti tomuto trendu půjde ale i konkurenční boj pojišťoven, takže je očekáván spíše pozvolný růst cen za povinné ručení.

Zdroj: deník.cz

0

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies.

Následující volbou souhlasíte s využíváním cookies a použití údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy.

Personalizaci a cílenou reklamu si můžete kdykoliv vypnout nebo upravit.

Více informací zde