Češi si majetek chrání častěji než zdraví

23. 8. 2018

Trend posledních let ukazuje, že Češi si výrazně častěji pojišťují ochranu svého majetku než vlastního zdraví a života. Potvrdily to i výsledky aktuálního průzkumu, podle nichž mají životní pojistku sjednanou zhruba dvě pětiny Čechů, zatímco majetek si pojistili tři lidé z pěti.

Češi si majetek chrání častěji než zdraví

Přitom vážný úraz, hospitalizace či dlouhodobá nemoc i ošetřování člena rodiny nejenže lidem obrátí život naruby, ale zároveň jim dokážou přivodit nemalé finanční problémy. V průzkumu agentury Ipsos Research pro ČSOB Pojišťovnu se každý třetí oslovený přiznal, že na podobnou situaci není vůbec materiálně připraven a nemá tak dostatečnou finanční rezervu, která by mu pomohla složitou situaci překonat.

„V moderní historii českého pojišťovnictví po roce 1989 je podíl neživotního pojištění vždy vyšší než u životního pojištění,“ uvedl pro Právo Petr Jedlička, hlavní analytik České asociace pojišťoven (ČAP).

„Podíl životního pojištění na celkovém předepsaném pojistném v roce 2017 klesl na 38,2 procenta (v roce 2016 byl 40,5 procenta), a stále tak odpovídá dlouhodobému poměru segmentů v České republice 40 ku 60 ve prospěch neživotního pojištění,“ dodal.

Situace u nás je tak zcela odlišná než ve vyspělých západoevropských státech, kde je poměr životního a neživotního pojištění zpravidla opačný. Například ve Spojeném království, Francii či Itálii však vystupuje ještě mnohem více ve prospěch životního pojištění.

„Komerční pojišťovny jsou v západoevropských státech v různé míře zapojeny do sociálních a penzijních systémů, což právě do životního pojištění přináší významné finanční objemy, a to s realitou v ČR nijak nekoresponduje a ani v roce 2017 se tato situace nijak nezměnila,“ poznamenal Jedlička.

Komerční pojišťovny nyní evidují celkem 5,4 miliónu smluv životního pojištění. Ovšem v celém neživotním pojištění (pojištění majetku, odpovědnosti, auta apod.) se jedná téměř o 23 miliónů pojistných smluv.

Z údajů ČAP dále vyplývá, že za poslední tři roky počet smluv životního pojištění klesá, zatímco počet smluv neživotního pojištění naopak roste.

Průzkum potvrdil, že životní pojistku mají sjednanou jen více než dvě pětiny lidí, přestože by správně nastavená pojistka přinesla rodinnému rozpočtu ve vážných životních situacích značnou úlevu.

Nejvíce se jistí nejstarší generace
Další čtvrtina o ní sice uvažuje, ale tři lidé z deseti o ni minimálně v dohledné době nestojí. Oproti tomu majetek si pojistkou chrání tři lidé z pěti a další pětina o pojištění vážně uvažuje.

Nejčastěji jsou životně pojištěni lidé ve věku 54 až 65 let. Tvoří více než polovinu všech.

Větší podíl uzavřených životních pojistek se pak objevuje u vysokoškolsky vzdělaných (50 procent), naopak z lidí se základním vzděláním je pojištěna jen čtvrtina.

Češi se nejčastěji pojišťují proti rizikům, jakými jsou trvalé následky po úrazech, hospitalizace, nebo aby dosáhli na denní odškodnění při ztrátě výdělku. Ukázalo se, že v roce 2017 byla tato tři rizika také nejčastějšími pojistnými událostmi,“ doplnil Milan Březina z ČSOB Pojišťovny.

Zodpovědněji k ochraně svého zdraví i majetku přistupují i lidé, kteří v současné době splácejí hypoteční úvěr, jak ukázal loňský průzkum agentury MindBridge Consulting pro společnost Partners. Téměř čtyři pětiny z nich mají sjednanou životní pojistku, více než tři čtvrtiny i pojištění majetku.

A co by Čechy k uzavření životního pojištění přimělo především? Na tuto otázku našel odpověď loňský průzkum agentury STEM/MARK pro společnost Broker Trust. Největším impulsem by bylo riziko vážné nemoci, kvůli této hrozbě by se rozhodně pojistila více než třetina dotázaných.

Mladí lidé do 29 let věku uváděli jako nejvýraznější impuls narození dítěte, odpovědělo tak přes 36 procent respondentů této věkové skupiny.

Zdroj: Právo

Komerční pojišťovny nyní evidují celkem 5,4 miliónu smluv životního pojištění. Ovšem v celém neživotním pojištění (pojištění majetku, odpovědnosti, auta apod.) se jedná téměř o 23 miliónů pojistných smluv.

Z údajů ČAP dále vyplývá, že za poslední tři roky počet smluv životního pojištění klesá, zatímco počet smluv neživotního pojištění naopak roste.

Průzkum potvrdil, že životní pojistku mají sjednanou jen více než dvě pětiny lidí, přestože by správně nastavená pojistka přinesla rodinnému rozpočtu ve vážných životních situacích značnou úlevu.

Nejvíce se jistí nejstarší generace
Další čtvrtina o ní sice uvažuje, ale tři lidé z deseti o ni minimálně v dohledné době nestojí. Oproti tomu majetek si pojistkou chrání tři lidé z pěti a další pětina o pojištění vážně uvažuje.

Nejčastěji jsou životně pojištěni lidé ve věku 54 až 65 let. Tvoří více než polovinu všech.

Větší podíl uzavřených životních pojistek se pak objevuje u vysokoškolsky vzdělaných (50 procent), naopak z lidí se základním vzděláním je pojištěna jen čtvrtina.

Češi se nejčastěji pojišťují proti rizikům, jakými jsou trvalé následky po úrazech, hospitalizace, nebo aby dosáhli na denní odškodnění při ztrátě výdělku. Ukázalo se, že v roce 2017 byla tato tři rizika také nejčastějšími pojistnými událostmi,“ doplnil Milan Březina z ČSOB Pojišťovny.

Zodpovědněji k ochraně svého zdraví i majetku přistupují i lidé, kteří v současné době splácejí hypoteční úvěr, jak ukázal loňský průzkum agentury MindBridge Consulting pro společnost Partners. Téměř čtyři pětiny z nich mají sjednanou životní pojistku, více než tři čtvrtiny i pojištění majetku.

A co by Čechy k uzavření životního pojištění přimělo především? Na tuto otázku našel odpověď loňský průzkum agentury STEM/MARK pro společnost Broker Trust. Největším impulsem by bylo riziko vážné nemoci, kvůli této hrozbě by se rozhodně pojistila více než třetina dotázaných.

Mladí lidé do 29 let věku uváděli jako nejvýraznější impuls narození dítěte, odpovědělo tak přes 36 procent respondentů této věkové skupiny.

Zdroj: Právo

0

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies.

Následující volbou souhlasíte s využíváním cookies a použití údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy.

Personalizaci a cílenou reklamu si můžete kdykoliv vypnout nebo upravit.

Více informací zde