Petr Budil: Otevřít si bankovní a poradenskou pobočku má smysl

13. 5. 2017

Otevřít si v rodném Táboře bankovní a poradenskou pobočku se Petr Budil rozhodl před dvěma roky. Nezačal ale podnikat na zelené louce. Využil předpřipravený franšízový koncept finančně poradenské společnosti Partners. A jeho Partners marketu se daří. „Je s tím víc práce, než by si člověk na začátku dokázal představit. Úspěch není zadarmo, ale neměnil bych,“ říká majitel jednoho z nejúspěšnějších Partners marketů v Česku.

Petr Budil: Otevřít si bankovní a poradenskou pobočku má smysl

Franchising představuje zajímavou podnikatelskou příležitost – franšízant má možnost budovat si vlastní byznys a zároveň se opřít o ověřené know-how a o zázemí silné značky Partners. Ta svou franšízovou síť rozjela před pěti lety a nyní má 70 poboček po celé republice, hlavně v menších městech. Úspěšné pobočky dosahují obratu přes půl milionu korun měsíčně. Finance totiž potřebují řešit všichni. Ne každý má ale šanci vybírat si z desítek finančních institucí na jednom místě – jako v Partners marketu.

Petr Budil se ve financích pohybuje už několik let. K finančnímu poradenství se dostal víceméně náhodou. „Hledal jsem brigádu při vysoké škole. Spletl jsem si inzeráty a omylem přišel na úplně jiný pohovor, než jsem zamýšlel,“ vzpomíná s úsměvem. A v dobrém: „Byl to osud.“ V Partners byl od počátku. Nejdříve jako klasický finanční poradce, poté manažer. Rozjet Partners markety pro něj byla příležitost, jak v oboru podnikat zase trochu jinak. „Viděl jsem velký a zároveň nevyužitý potenciál v péči o stávající klienty. U řady klientů jsem se potýkal s tím, že se lépe cítili v bankách a podobných institucích s kamennými pobočkami než s poradcem, který se s nimi schází u nich doma nebo v kavárně. Celý koncept navíc umožňuje pracovat více lidem, než je tomu u klasického obchodního modelu. To vše mě dovedlo k závěru, že Partners market je dobrý nápad,“ vysvětluje. I když začátky úplně jednoduché nebyly.

Jaká byla vaše očekávání, když jste do franchisingu šel – a jak moc se s nimi pak rozcházela realita?
Myšlenka Partners marketů mi připadala dokonalá. Počítal jsem s tím, že detaily poznám cestou, a tak se i stalo. Bylo toho hodně, musel jsem si spojit vše dohromady, znát souvislosti, dokázat rozdělit role, práci, zodpovědnost. To považuji za nejtěžší. Není to tak, že seženete lidi, zaplatíte za vybudování pobočky a pak už jde vše samo a vy si jen přijdete jednou týdně vše zkontrolovat a zinkasovat zisky. První rok a půl jsem byl na pobočce každý den, abych přesně věděl, co se děje a mohl věci řešit. Bylo to hodně náročné, ale nezbytné. Mohl jsem se ale spolehnout na svého kamaráda a spolumajitele Vláďu. A také na svou ženu, která se po roce fungování rozhodla pomoci a nastoupila při rodičovské.

Nelitoval jste někdy, že jste se do toho pustil?
To určitě ne, naopak. Mám výhodu, že jsem ten typ, co se soustředí na řešení problému a neztrácí čas pláčem nad problémem. Naše práce mi dává obrovský smysl. Musím ale přiznat, že mám velké štěstí na spolupracovníky, podařilo se nám vytvořit skvělý kolektiv.

Jakým způsobem získáváte klienty?
Velká část klientů přichází na doporučení těch, kteří jsou s našimi službami spokojení. Občas přijdou i lidé „z ulice“. Postupem času jejich počet dokonce roste. Hodně pracujeme s klienty našich kolegů, o které se sami nestíhají postarat. Tato spolupráce nám funguje velmi dobře.

Jaké finanční produkty u vás lidé nejvíce poptávají?
V posledním roce to byly hodně hypotéky. Častá je i poptávka po povinném ručení, což je produkt, kde je úspora velmi rychlá, a to klienti ocení. Skoro každý má dnes auto a pokud mu dokážete na povinném ručení ušetřit i pár stovek ročně, je nadšený a rád za vámi přijde i příště, až bude řešit hypotéku nebo cokoli jiného. V poslední době se lidé ptají také na možnosti investování. Zjišťují, že na spořících účtech je moc štěstí nepotká.

Jak hodnotíte podporu ze strany franchisora – společnosti Partners? Je z vašeho pohledu dostatečná?
Podpora ze strany Partners je skvělá. Máme pravidelné konzultace, dostáváme technickou, právní, analytickou i marketingovou podporu. Vlastně i morální. Není to tedy ve stylu: Zaplať nám náš desátek a starej se, jak umíš. V tomto opravdu díky.

Jak velké byly investice spojené s rozjezdem pobočky?
Počáteční investice byla celkem 1 800 000 korun.

A už se tato vstupní investice vrátila?
To by bylo skvělé, ale zatím ne. Je to běh na delší trať, s čímž jsme počítali. Důležité je, že je firma správně nastavená, máme systém, máme energii a chuť posouvat se dál. Provozní zisk máme, v prvních letech ho ale investujeme do dalšího rozvoje – jak technického, tak hlavně personálního. Začínali jsme ve třech lidech, dnes je nás třináct.

V čem je jiné mít pobočku a mít pod sebou vybudovanou strukturu v rámci klasické sítě poradců?
Když máte pobočku, zvyšují se vám i náklady, což mě daleko více motivuje a vede k větší důslednosti, než když jsem pracoval v rámci klasické sítě Partners. Tam je výhoda takřka minimálních nákladů. To je ale také důvodem, proč spousta poradců a manažerů nevyužije svůj potenciál naplno. Alespoň u mě to tak funguje. Partners market z vás dostane to nejlepší. Koncept Partners marketů je vymyšlen výborně, nezklamal jsem se.

Zdroj: magazín Monty Rich

 

0

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies.

Následující volbou souhlasíte s využíváním cookies a použití údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy.

Personalizaci a cílenou reklamu si můžete kdykoliv vypnout nebo upravit.

Více informací zde